Tips til at få motion i en travl hverdag


Har du svært ved at finde tid til motion i din travle hverdag? Så se med her, hvor jeg kommer med 10 tips til, hvordan du får rørt dig, selvom du har svært ved at finde tiden til det.

1. Skriv træning i kalenderen

Møder, aftaler og fødselsdage er skrevet i kalenderen, mens træning tit er noget, der kun bliver gjort, når vi ikke har andre planer. Skriv træning ind i din kalender mindst en gang om ugen, så du ikke laver en masse andre aftaler, og glemmer at prioritere motionen.

2. Lav træningsdates med veninderne

I en travl hverdag kan det være svært både at få prioriteret træning og veninderne. Så hvorfor ikke koble de to ting sammen? I kan jo f.eks. erstatte en cafétur med en gåtur 🙂

3. Motion på kontoret

Stå op og arbejd, gå en tur i frokostpausen eller hold et gå-møde med en kollega. Du kan også foreslå at din arbejdsplads får et motionshold, hvor I træner sammen før eller efter arbejde. Hvis du har et job, hvor du sidder meget ned på din kontorstol, så kig med her, hvor du får nemme træningsøvelser, som du kan lave på kontorstolen.

4. Træn om morgenen

Hvis du ligesom mig også er træt og umotiveret, når du kommer hjem efter en lang dag på arbejdet, så du ikke får taget dig sammen til at træne, skal du måske ændre din rytme. Prøv at gå tidligere i seng, og stå en halv time før op, så du kan dyrke motion om morgenen, inden du skal på arbejde.

5. De nemme skridt

Tag altid trappen, gå ned at handle, og hvis muligt så gå eller tag cyklen til arbejde. Hvis du har længere til arbejde, end du kan gå eller cykle, kan du måske gå/cykle til en togstation og så tage toget resten af vejen?

6. Effektiviser din træning

Der er ingen, der siger, at du behøver at sætte flere timer af til træning om ugen. 15 minutters effektiv styrketræning eller konditionstræning et par gange om ugen, er også godt. Du kan f.eks. lave styrkeøvelser med en kettlebell, få rørt mavemusklerne med en hulahopring eller powerwalke.

7. Godt træningsudstyr

Lækkert og brugbart træningsudstyr gør træningen sjovere, så invester i et sæt lækkert træningstøj, og køb det nødvendige udstyr, så du kan komme i gang. 🙂

8. Hvad virker for dig?

Er det en sej kamp, hver gang du skal ud ad døren for at tage i fitnesscentret, så skal du måske fokusere på at træne derhjemme. Det kan også være, at du har nemmere ved at få det gjort, hvis du træner sammen med andre, eller måske skal du presses af en personlig træner? Prøv dig frem, og find ud af, hvilken motionform, du synes, er sjovest. Ellers får du det aldrig gjort.

9. Tænk kloge tanker imens

Føler du dig stresset, eller står du over for en udfordring på arbejdet? Så brug motionen til at få styr på dine tanker. I stedet for at sidde ned og tænke kloge tanker, så rør dig imens. Motion er med til at gøre os mindre stressede, og det hjælper os til at tænke klart, og få styr på tankerne.

10. Spis sundt

En sund kost giver os mere energi, og jo mere energi du har, jo mere overskud har du også til at gå den ekstra tur om aftenen. Så husk mandler, gulerødder eller andre sunde snacks ved din side, når du har brug for energi henad eftermiddagen.

Hvordan får du presset motionen ind i din hverdag?

signatur
GRATIS E-BØGER TIL DIG

Vil du gerne lære meget mere om blogging, så tilmeld dig mit nyhedsbrev og få tilsendt mine tre e-bøger, der hjælper dig godt på vej.

DEL:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

CommentLuv badge